Aura Herbals - polski producent suplementów diety Prosto dla zdrowia
uOdpornij-sie-baner-1280x200 uOdpornij-sie-baner-mobile-400x200

Blog Aura Herbals

Zdrowie i suplementacja Zdrowie psychiczne

4 rzeczy, które możesz stracić przez osłabioną odporność

autor: Karina Wiśniowska

Kiedy Twoja odporność ulega osłabieniu, nietrudno o przeziębienie. To oczywista konsekwencja, ale czy wiesz, jakie są inne skutki? Dowiedz się, co tracisz, gdy nie dbasz wystarczająco dobrze o swoje zdrowie.

Budowanie odporności to proces, który wymaga systematyczności. Nie czekaj do pierwszych objawów choroby i zacznij wzmacniać odporność już teraz. Dlaczego warto? Bo jeśli tego nie zrobisz, to możesz wiele stracić – nie tylko zdrowie, ale też czas z bliskimi czy szanse na przeżycie wyjątkowych chwil. Dzisiaj wspólnie spojrzymy na temat odporności z nowej, szerszej perspektywy.

4 rzeczy, które możesz stracić przez osłabioną odporność

Gorsze samopoczucie i częstsze infekcje to oczywiste konsekwencje osłabionej odporności. Gdy maleją siły obronne organizmu, Twoje zdrowie narażone jest na różne czynniki chorobotwórcze. Nietrudno wtedy o przeziębienie i inne choroby, które negatywnie wpływają na Twoją codzienność. Kiedy czujesz się gorzej, może ominąć Cię naprawdę wiele.

1. Zdrowie i siły do stawiania czoła codziennym wyzwaniom

Osłabiony organizm ma mniej sił do radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami. Kiedy zaczynasz chorować, zaczyna Ci doskwierać zmęczenie i ból głowy. Dodatkowo mogą pojawić się problemy z koncentracją, które negatywnie wpłyną na jakość Twojej pracy. Gdy czujesz się źle, trudniej jest Ci efektywnie pracować. Częstą konsekwencją osłabienia organizmu jest również obniżony nastrój. Możesz wtedy zaobserwować u siebie większą drażliwość i mniejszą odporność na stres. Zadania, które wcześniej nie sprawiały Ci trudności, nagle mogą stanowić nie lada wyzwanie.

Kiedy przez osłabioną odporność zaczynasz chorować, zwykłe codzienne czynności również mogą zacząć sprawiać trudność. Przygotowanie posiłków, zakupy, prace domowe i opieka nad dziećmi to zajęcia, które wymagają wysiłku i energii do działania. Kiedy dopada Cię osłabienie, może być Ci trudniej poradzić sobie z zadaniami.

2. Czas spędzony z rodziną i przyjaciółmi

Czy zdarzało Ci się w ostatniej chwili odwołać wspólne plany z powodu choroby? Znasz to uczucie, gdy czekasz na upragnione spotkanie z bliskimi, ale musisz z niego zrezygnować z powodu zdrowia? Powiedzmy sobie to wprost: chorując tracisz czas. Czas, który można byłoby miło spędzić z rodziną i przyjaciółmi.

Osłabiona odporność to także mniej energii do wspólnych zabaw z najmłodszymi. Małe dzieci uwielbiają wesołe i intensywne zabawy. Kiedy czujesz przewlekłe zmęczenie, może Ci być trudno nadążyć za Twoimi dziećmi lub wnukami. W takich chwilach aktywności, takie jak zabawa w berka, granie w piłkę czy jazda na rowerze, mogą być ponad Twoje siły.

3. Czas na rozrywkę i samorozwój

Dzisiejszy świat otwiera przed nami wiele możliwości. Dostęp do różnych form rozrywki jest łatwy i mnóstwo ciekawych zajęć jest wręcz na wyciągnięcie ręki. Podobnie jest w przypadku edukacji. Poszerzanie własnych kompetencji jeszcze nigdy nie było tak proste. Jedynymi ograniczeniami są pieniądze i czas. A jak już wspomnieliśmy wyżej, chorowanie zabiera nam ten cenny czas.

Pomyśl, ile interesujących rzeczy może Cię ominąć, gdy będziesz często chorować. Rozwijające podróże, ciekawe aktywności na świeżym powietrzu, liczne branżowe konferencje i szkolenia to tylko część z nich.

4. Pieniądze

Nie ulega wątpliwości, że chorowanie wiąże się z dodatkowymi wydatkami. Wizyty lekarskie i lekarstwa kosztują, często niemało. Dodatkowo pójście na zwolnienie lekarskie oznacza, że nie otrzymasz całej pensji. Długo trwająca choroba potrafi znacznie nadszarpnąć domowy budżet. Z tego względu warto postawić na profilaktykę i systematyczne wzmacnianie odporności.

Jak widzisz, nie dbanie o zdrowie może Cię wiele kosztować. Dlatego tak ważne jest codzienne wzmacnianie odporności poprzez zdrowe nawyki, zbilansowaną dietę i regularne badania profilaktyczne. Mamy nadzieję, że udało nam się przekonać Cię do spojrzenia na temat odporności z szerszej perspektywy. Pamiętaj, że dbając o swoje zdrowie, dbasz również o swoich najbliższych. To właśnie, gdy jesteś w formie, możesz oferować im Twój czas i Twoją obecność. Gdy dbasz o zdrowie, dbasz także o czas dla siebie na przyjemności i na rozwijające Cię aktywności.

Na koniec przygotowaliśmy dla Ciebie proste wskazówki, jak dbać o odporność na co dzień. Wierzymy, że każda zmiana zaczyna się od małych kroków. Poznaj nasz przepis na odporność i uOdpornij się razem z Aura Herbals.

Przepis na odporność? Zdrowe nawyki i skuteczna suplementacja

W ramach kampanii uOdpornij się edukujemy i dzielimy się naszym przepisem na odporność. Jest on prosty i każdy może z niego skorzystać. W jego skład wchodzą dwa elementy: zdrowe nawyki i skuteczna suplementacja.

Zdrowe nawyki

Poznaj 5 zdrowych nawyków, które warto wprowadzić w życie.

  1. Wysypiaj się. Twój organizm potrzebuje 7-9 godzin snu, aby dobrze funkcjonować.
  2. Nawadniaj się. Odwodniony organizm staje się bardziej podatny na infekcje, dlatego wypijaj przynajmniej 1,5-2 litry wody dziennie.
  3. Pamiętaj o aktywności fizycznej. Już 15-30 minut ćwiczeń dziennie sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu.
  4. Pamiętaj o codziennej porcji witaminy D. Zrób badanie krwi 25-(OH)D i dobierz codzienną porcję “witaminy słońca” do potrzeb Twojego organizmu.
  5. Zrób dla siebie coś przyjemnego. Zadbaj codziennie o chwilę tylko dla siebie, aby móc się w pełni odprężyć i zrelaksować. To Ty decydujesz, co będziesz robić i co sprawia Ci największą frajdę.
  6. Skuteczna suplementacja

    Skuteczna suplementacja to suplementacja dostosowana do Twoich potrzeb. Warto robić regularne badania krwi, aby sprawdzić, których składników Twój organizm potrzebuje najbardziej. Dzięki temu wybierzesz odpowiednie preparaty z witaminami i minerałami. O czym jeszcze warto pamiętać?

    • Wybieraj przebadane preparaty od zaufanych producentów.
    • Postaw na produkty o prostych składach, bez zbędnych dodatków.
    • Czytaj tabelę składników aktywnych. Dzięki temu sprawdzisz, ile dokładnie witamin i minerałów zawiera dzienna porcja preparatu.
    • Jeśli stosujesz leki, zawsze konsultuj suplementację z lekarzem. Unikniesz w ten sposób niepożądanych interakcji między lekiem a suplementem.
    • Jeśli jesteś w ciąży lub karmisz piersią, skonsultuj stosowanie suplementów z lekarzem lub farmaceutą. Dzięki temu upewnisz się, że żaden ze składników nie wpłynie negatywnie na zdrowie dziecka.

    Po więcej wskazówek na temat skutecznej suplementacji zajrzyj do naszych artykułów:

    “Recepta na racjonalną i bezpieczną suplementację witamin i składników mineralnych”

    “Skuteczna suplementacja. Jak wybrać dobry suplement diety?”

    “Suplementacja witaminy D. Którą witaminę D Aura Herbals wybrać?”

Materiał ma charakter edukacyjny i nie zastępuje porady lekarskiej.

Materiał opisuje substancje i ich możliwe zastosowania na podstawie ogólnodostępnych publikacji, badań i materiałów znalezionych w internecie, prasie oraz książkach. Materiał nie jest opisem suplementu diety ani żadnego innego produktu zawierającego w/w składniki.

W przypadku stosowania suplementów diety pamiętaj, by nie przekraczać zalecanej dziennej porcji,i że nie mogą być one stosowane jako substytut zróżnicowanej diety. Pamiętaj, że bardzo ważny i zalecany jest zrównoważony sposób żywienia i zdrowy tryb życia.

Każdy suplement diety przechowuj w miejscu niedostępnym dla małych dzieci.

newsletter2

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter i pobierz bezpłatnego e-booka, z którego dowiesz się, jak w prosty sposób możesz wesprzeć swoje zdrowie i Twoich bliskich!